Jeanette, je hebt gelijk. Die smalle thorax bracht mij in de war. Het brede scheenbeen had een aanwijzing kunnen opleveren.
Ik had vorig jaar zelfs enkele imago's op de vensterbank op zoek naar een winterkwartier. Er staat ook een dennenboom (spar) dichtbij, daar houden ze van.
Op Waarneming staan inderdaad enkele afbeeldingen erbij van de nimf; met twee zwarte stippen op het achterlijf.
Dank je wel voor de sturing.
jeanette
Dankjewel! Zo zien we het graag, even moeite nemen om meer informatie bij de vraag plaatsen....
Het lijk mij een nimf van een Bladpootrandwants -Leptoglossus occidentalis.
De foto is gemaakt op 23 september van dit jaar in mijn achtertuin in het oosten des lands.
Er staan wat varens, een oleander, een klimhortensia, een beetje heide; een gemiddelde biotoop?
Het beestje was op mijn tuintafel geklommen.
jeanette
Wil je wel helpen, maar aub eerst eens wat meer info bij de vraag... dat maakt het heel wat makkelijker om tot een goede determinatie te komen.
Wanneer is de foto gemaakt en in wat voor biotoop?
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (4)
Ik had vorig jaar zelfs enkele imago's op de vensterbank op zoek naar een winterkwartier. Er staat ook een dennenboom (spar) dichtbij, daar houden ze van.
Op Waarneming staan inderdaad enkele afbeeldingen erbij van de nimf; met twee zwarte stippen op het achterlijf.
Dank je wel voor de sturing.
Het lijk mij een nimf van een Bladpootrandwants -Leptoglossus occidentalis.
http://waarneming.nl/soort/photos/84148?from=1980-01-01&to=2016-10-07&sex=&id_kleed=0&os=1&id_akt=0&licentie=0&only_rated=0&only_approved=0&type_foto=0&maand=0&page=5
De foto is gemaakt op 23 september van dit jaar in mijn achtertuin in het oosten des lands.
Er staan wat varens, een oleander, een klimhortensia, een beetje heide; een gemiddelde biotoop?
Het beestje was op mijn tuintafel geklommen.
Wanneer is de foto gemaakt en in wat voor biotoop?