Ik denk inderdaad dat het de tuinwolfsmelk betreft. Op de site van Flora staat ook iets over rode stengels. Dat heeft deze op mijn foto ook.
Hartelijk dank voor de hulp! Ik kwam er zelf niet uit!
jeanette
´Tuinwolfsmelk komt in Nederland vrij algemeen voor in kleistreken en in het zuidelijk deel van ons land, verder is zij zeldzaam´ info hier:
en hier.....waar het als vrij algemeen wordt geduid.
Afhankelijk blijkbaar van waar je woont of waar je dit plantje vindt.
Leuk idee om stoepplantjes te fotograferen!
maro
groeide langs de weg en ik was stoepplantjes aan het fotograferen. Maar dan wil ik graag weten welke soort het is.
We hadden het bij ons vorige huis veel in de tuin, niet uit te roeien! Maar bij zoeken welke soort het is kwam ik steeds op de kleine wolfsmelk, hoewel het toch onwaarschijnlijk was. Er staat bij dat het best zeldzaam is. Dat was het bij ons niet dus...
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (5)
Ik denk inderdaad dat het de tuinwolfsmelk betreft. Op de site van Flora staat ook iets over rode stengels. Dat heeft deze op mijn foto ook.
Hartelijk dank voor de hulp! Ik kwam er zelf niet uit!
´Tuinwolfsmelk komt in Nederland vrij algemeen voor in kleistreken en in het zuidelijk deel van ons land, verder is zij zeldzaam´ info hier:
en hier.....waar het als vrij algemeen wordt geduid.
Afhankelijk blijkbaar van waar je woont of waar je dit plantje vindt.
Leuk idee om stoepplantjes te fotograferen!
groeide langs de weg en ik was stoepplantjes aan het fotograferen. Maar dan wil ik graag weten welke soort het is.
We hadden het bij ons vorige huis veel in de tuin, niet uit te roeien! Maar bij zoeken welke soort het is kwam ik steeds op de kleine wolfsmelk, hoewel het toch onwaarschijnlijk was. Er staat bij dat het best zeldzaam is. Dat was het bij ons niet dus...
Waar heb je dan gezocht?
Lijkt mij Tuinwolfsmelk - Euphorbia peplus.
ik heb zó gezocht op internet bij alle soorten wolfsmelk, maar welke is het nu?
Heeft iemand de oplossing?