Wespennest wel of niet verdelgen?
Als je een wespennest in je tuin hebt lijkt het wel vanzelfsprekend dat je dat laat verdelgen. Gif gebruiken - zeker nu insecten in hun voortbestaan worden bedreigd - staat me tegen. Is het wel noodzakelijk dat je een nest laat verdelgen als je geen last hebt van die wespen?

Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (4)
Oeps, foutje in mijn reactie ontbreekt het woordje - geen- in de zin: Jammer dat mevrouw, - Geen- medicijnen.. (.)
Ongeveer 14 jaar geleden ben ik ook gestoken door wespen. Een sterk allergische reactie was het gevolg. Rood opgezet lichaam, vingers als knakworstjes. Mijn trouwring moest er in het ziekenhuis middendoor geknipt worden. Sindsdien heb ik altijd kleine pilletjes, Tavegil bij me. Ze zitten in mijn portemonnee met een briefje erbij.
Ik heb geleerd dat tegen de tijd dat er onweer op komst is, deze diertjes agressiever zijn dan anders.
In Frankrijk zijn mensen gestoken door een hoornaar en helaas is mevrouw overleden. Heel jammer dat deze mevrouw of iemand die bij haar in de buurt was net als ik medicijnen bij zich had.
In onze fietsschuurtje was ook een hoornaar bezig een nestje te maken. Van mij mag hij, ik heb er een filmpje van gemaakt.
Veel groetjes aan alle oudgedienden op deze forum.. .. van Jantje
Ben het helemaal met Magdaleentje eens...als het even kan laten zitten. Ze voeden zich voor een groot deel weer met andere insecten die schade kunnen aanrichten aan gewassen e.d. Hier is er meer over te lezen.
Wespen zijn heel nuttige dieren. Rustig laten zitten dus. Tenzij er mensen in de nabije omgeving zijn die erg allergisch op een steek kunnen reageren, of er lopen kleine kindertjes rond.