Wespennest
Wij hebben elk jaar wespen die onder onze overkapping/onder het dak of waar dan ook een of meerdere nesten maken. Weet iemand of dit kwaad kan? Wij kunnen de nesten niet zien dus verwijderen is niet mogelijk. Wel vinden we het lastig en niet zo'n fijn idee ivm onze huisdieren. Richten wespen schade aan onder je dak of in je spouwmuur?
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (4)
Ja er zit niks anders op maar dan weet ik de uitkomst al. Triest maar zie geen andere keus.
Als het op zo'n ongunstige plek zit dat het risico's met zich meebrengt en er mogelijk schade aan het huis plaatsvindt, is het misschien toch goed om als laatste stap te overwegen er eens een professioneel iemand naar te laten kijken......
Welke wesp het is weet ik niet. Vorig jaar was het bij de voordeur zo erg dat je er met goed fatsoen niemand durfde te ontvangen of de deur open te doen. We zien het nest niet dus zijn inderdaad bang dat ze in de spouwmuur zitten. Ik ben geen voorstander van het doden van deze nuttige beesten. Maar ik maak me toch wel wat zorgen om wat ze achter de muur of onder het dak uitspoken.
Je moet weten welke wespensoort en waar het zit om te weten of het schade toe kan brengen. Het zullen niet meerdere nesten zijn; dat is niet gebruikelijk.....en een nest is één-jarig.
Nooit een dode wesp gevonden die je kunt fotograferen om er achter te komen welke soort het is? Of kun je proberen er een foto van te maken?
Ze kunnen eventueel isolatiemateriaal aantasten als het bijv. in een spouwmuur zit.
Als verwijderen niet mogelijk is en je er tot nu toe geen last van hebt gehad lijkt het me dat je je er niet al teveel zorgen over hoeft te maken. Het zijn hoe dan ook nuttige insecten .