Wie is de dader??
In de waterschaal, langs de sloot in mijn moestuin te Voorburg, doe ik dagelijks vers regenton water. Vaak is het water vuil met zand en troebel, alsof er iets in heeft gezeten, geen vogel.
Gisteren zag ik in de waterschaal een bot en kop van een specht?!
Bizar wie heeft dit gedaan?
Ik heb foto’s gemaakt.
Gisteren zag ik in de waterschaal een bot en kop van een specht?!
Bizar wie heeft dit gedaan?
Ik heb foto’s gemaakt.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (2)
Zag je foto, kop is van een waterhoentje, niet van een specht.
@Niqui...even een vraag ''Vaak is het water vuil met zand en troebel''
Neem aan dat dat het water in de waterbak betreft?er loopt een sloot langs schrijf je, dus welk dier heeft dan belang bij het drinken/badderen in een schaal? vogels, denk. En die kunnen juist door het badderen het vuil van poten en uit de veren in de schaal kwijt.Maar je schrijft: geen vogel. Hoe weet je dat?
Dan zou het misschien een idee zijn om een wildcamera te plaatsen om te zien wie er in van de waterschaal gebruik maakt.
Heb je eventueel al eens geprobeerd om schoon leidingwater in de waterbak te gieten ipv dat uit de regenton om te zien wat dan het effect is? Tenzij je weet of het water in de regenton geen vuil bevat.
Waarom denk je aan de kop en bot van een specht? In wat voor biotoop ligt de moestuin? Heb je daar ooit spechten gezien/gehoord?
Helaas is de foto niet meegekomen; misschien kun je die nog even proberen toe te voegen?