Wie weet de naam van deze 2 doorluchtige schoonheden?
Deze paddenstoeltjes hadden hoedjes met een doorsnede van 8 mm. Steel lengte ongeveer 20 mm. Zowel hoed als steel waren extreem dun en een beetje doorzichtig, een wat blauwig. Er zaten wel donkere sporen onder het hoedje. Bij mijn foto's is ook een afbeelding van het zijaanzicht. Ze stonden gisteren tussen het natte gras.

Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (10)
Volgens mij geen plooirokje. De hoeden waren vrijwel plat, met een kleine deuk in het midden bij de aansluiting op de steel. Maar de afbeelding van de Coprinus-inktzwam lijkt er wel een beetje op.
het is een Coprinus -inktzwam soort ik hou het op Plooirokje is een moeilijke familie moet onder de microscoop
Het zijn porseleinzwammetjes.
Uitgevouwen zaaddoosjes van een bloem??? Ik zou het echt niet weten. Plaats de foto eens bij de categorie planten, misschien dat daar deskundigen kijken....hoe dan ook zijn het fraaie foto's!
Ik word steeds nieuwsgieriger. Wat zijn dit dan wel als het geen paddenstoetjes zouden zijn?????
Nu ik het zijaanzicht zie zou het mij verbazen als het paddenstoelen zijn. Een groene steel en dat zwart onder de hoedjes zijn geen sporen. Die worden gevormd tussen de lamellen en niet op de rand daarvan. En de aanhechring van de "plaatjes" ziet er ook raar uit.
Zij aanzicht van dezelfde paddestoeltjes
Kleine inktzwammetjes zijn moeilijk te determineren vanaf een foto, deze doen me wat denken aan plooirokjes, maar dat blijft wel een gok.
Gr. Dick
Nee ze lijken niet op de zwerminktzwam afbeeling die ik zie bij Wikipedia. De hoedjes zijn vrijwel plat en dus geen bolle hoedjes. Geplooid en echt super dun en een beetje doorzichtig,