Wist ik niet Lou! Maar zie nu op internet dat er inderdaad ook een geheel bruine variant bestaat. En die is zeldzaam.
Dus dank je voor de info!
Heb jij de bruine variant zelf gezien (is de foto door jou gemaakt)?
Moet trouwens eerlijk zeggen dat ik de Buxusmot nog nooit gezien heb. Zag 'm de afgelopen tijd een paar maal op deze site voorbijkomen. Omdat ik het een prachtig beestje vind, is ie duidelijk in mijn geheugen blijven hangen....
Groet, Minke.
euroblinkie
hallo deze is in 2 kleur varianten te vinden
zie mijn foto
gr lou
rijswijk
Hallo Anthea,
Als deze soort niet in je vlinderboek staat, is het waarschijnlijk een boek dat je al wat langer hebt. Ik lees op internet (Wikipedia) dat het een vlinder is die van oorsprong in Zuid-Azie voorkomt en waarschijnlijk via een lading buxussen in 2005 in Duitsland is beland en van daar uit een opmars heeft gemaakt.
De mot schijnt voor de plant Buxus een ware plaag te zijn geworden.
Je vlinderboek zal dus waarschijnlijk 5 tot 8 (???) jaar oud zijn?
Groet, Minke.
anthea
Hallo Minke,
Bedankt voor de naam want in mijn vlinderboek stond/staat hij er niet in.
Nu heb er weer een apart soort bij want ik had hem nog niet eerder gezien.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (14)
Wist ik niet Lou! Maar zie nu op internet dat er inderdaad ook een geheel bruine variant bestaat. En die is zeldzaam.
Dus dank je voor de info!
Heb jij de bruine variant zelf gezien (is de foto door jou gemaakt)?
Moet trouwens eerlijk zeggen dat ik de Buxusmot nog nooit gezien heb. Zag 'm de afgelopen tijd een paar maal op deze site voorbijkomen. Omdat ik het een prachtig beestje vind, is ie duidelijk in mijn geheugen blijven hangen....
Groet, Minke.
zie mijn foto
gr lou
Als deze soort niet in je vlinderboek staat, is het waarschijnlijk een boek dat je al wat langer hebt. Ik lees op internet (Wikipedia) dat het een vlinder is die van oorsprong in Zuid-Azie voorkomt en waarschijnlijk via een lading buxussen in 2005 in Duitsland is beland en van daar uit een opmars heeft gemaakt.
De mot schijnt voor de plant Buxus een ware plaag te zijn geworden.
Je vlinderboek zal dus waarschijnlijk 5 tot 8 (???) jaar oud zijn?
Groet, Minke.
Bedankt voor de naam want in mijn vlinderboek stond/staat hij er niet in.
Nu heb er weer een apart soort bij want ik had hem nog niet eerder gezien.
Nogmaals bedankt en een mooie week nog!
Gr van Anthea
Dat is een Buxusmot.
Groet, Minke.