Afgelopen zondag vond ik aan dennennaalden bevroren bellen, net alsof zeepsop bellen. Ze waren tussen de 1 en 3 cm groot. Sommigen zaten rondom de naalden en anderen hingen er aan. Het had licht gevroren en was rond 0 toen ik ze ontdekte.
wie weet wat dit is?
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (8)
Dank voor al jullie leuke reacties en meedenken. Antwoord nog op verschillende vragen. Er liepen geen runderen, dus bevroren snottebellen kunnen het niet zijn. Wel een leuk idee. Ik kan niet 100 % uitsluiten dat er een kind met bellenblaas bezig is geweest, maar dit was 's ochtends vroeg. Bovendien zat er 1 bel echt rondom de naald. Het verhaal van gasvorming vanuit de naald in combinatie met de juiste luchtvochtigheid lijkt mijzelf nog het meest waarschijnlijk.
Sommige bellen zaten rondom de naalden
Zo smolten de bellen weg in de zon
Zouden het zeepbellen kunnen zijn door een kind geblazen bij vriezend weer?
Deze bellen worden van speciaal sop gemaakt door een ringetje in het sop te dompelen en door de ring te blazen, deze bellen zijn erg stabiel, bij vorst kunnen ze bevriezen.
Heb ook wel vaker mijn gedachten over deze vraag laten gaan, en vroeg me af in hoeverre het met assimilatie/stofwisseling te maken zou kunnen hebben.....Maar een adequaat/het juiste antwoord heb ik ook helaas niet.
Jammer genoeg kan ik je geen antwoord geven op je vraag maar vraag me af of je ook gezien hebt hoe deze bellen eruit zagen toen de temperatuur boven 0 kwam?
Lopen er in dat gebied misschien grote grazers rond? M.a.w. zouden het bevroren snottebellen kunnen zijn van een verkouden dier?
Vriendelijke groet, Anneke
Het waren geen druppels maar meer bevroren blazen
Het zou goed zijn om er ook nog een overzichtsfoto bij te plaatsen, alhoewel dit wel een fraaie foto is, maar minder duidelijkheid verschaft.
Misschien bevroren dauw- of regendruppels?