Ik heb vandaag weer even in die buurt rondgekeken, en denk nu dat tjerknawijn gelijk heeft. Er staat inderdaad vlak bij de plek een enorme Schietwilg.
Ik heb een nog paar foto's gemaakt: zie de compilatie.
Van de oorspronkelijke pluizen is zo goed als niets meer te zien, maar er lag onder de wilg een afgevallen tak, en daar zaten nog een aantal katjes met zaden aan (zie foto).
Dus opgelost :-)
tjerknawijn
Staan er populieren (wilgen) in de buurt? Bij ons "sneeuwt" het ieder jaar pluisjes, afkomstig van populieren.
Amsterdammer
Dank je ivn-er.
Na wat zoeken heb ik wat voorbeelden van het pluis van de Grote lisdodde gevonden, en het doet er inderdaad aan denken:
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (7)
Ik heb vandaag weer even in die buurt rondgekeken, en denk nu dat tjerknawijn gelijk heeft. Er staat inderdaad vlak bij de plek een enorme Schietwilg.
Ik heb een nog paar foto's gemaakt: zie de compilatie.
Van de oorspronkelijke pluizen is zo goed als niets meer te zien, maar er lag onder de wilg een afgevallen tak, en daar zaten nog een aantal katjes met zaden aan (zie foto).
Dus opgelost :-)
Staan er populieren (wilgen) in de buurt? Bij ons "sneeuwt" het ieder jaar pluisjes, afkomstig van populieren.
Dank je ivn-er.
Na wat zoeken heb ik wat voorbeelden van het pluis van de Grote lisdodde gevonden, en het doet er inderdaad aan denken:
https://wilde-planten.nl/grote%20lisdodde.htm
https://wilde-planten.nl/afbeeldingen/foto/grote%20lisdodde/vrucht4-g.jpg
Maar ik kan me niet herinneren daar in de buurt lisdoddes te hebben gezien.
Ook was dit volgens mij de enige plek in die buurt waar dit fenomeen te zien was.
Als het pluis zich over een grotere afstand verplaatst (door de wind) dan is het toch vreemd dat het zich zo op die ene plek heeft concentreerd?
En ik vond het ook opvallend dat het pluis zich onder de andere vegetatie lijkt te bevinden.
Maar ik zal er binnenkort nog eens langs gaan en dan de buurt inspecteren.
Doet mij denken aan pluis van de grote lisdodde. Gr. Dick
Nee, ik heb er niet aan gevoeld.
De totale oppervlakte was zo'n 10 vierkante meter.
Hierbij nog een foto.
Nee, ik heb er niet aan gevoeld.
De totale oppervlakte was zo'n 10 vierkante meter.
Hierbij nog een foto.
Heb je er ook aan gevoeld?
Dacht aan de mogelijkheid van een spinnenweb.... en dan matweb genaamd.
Maar of dat het is??