wie weet wat voor vlinder dit is? andrekon Geplaatst op 03-09-2018 om 19:07 Deel op Facebook Deel op Twitter Hallo,Vanmiddag kwam ik deze vlinder tegen. De vlinder is ongveer 2 cm groot.Lokatie nooroost friesland.Wie weet wat voor vlinder dit is?
andrekon Geplaatst op 03-09-2018 om 20:44 Bedankt voor de reactie.Het vlindertje ziet er inderdaad versleten uit
jeanette Geplaatst op 03-09-2018 om 20:26 Helaas, daar is weinig van de tekening op te zien.Van de soorten Blauwtjes die nu nog worden waargenomen, komt het Icarusblauwtje volgens mij toch wel het meest in aanmerking.
andrekon Geplaatst op 03-09-2018 om 19:49 Ik heb nog een foto gemaakt. Misschien heb je daar wat aan.Zat bij mij in de achtertuin. Ik woon in de friese wouden. Een omgeving met boonwallen en elsensingels.
jeanette Geplaatst op 03-09-2018 om 19:25 Heb je ook een foto van de buitenkant van de vleugels? Dat zou wel helpen....Het is een al wat versleten vlindertje......mogelijk een vr. Icarusblauwtje - Polyommatus icarus.Ook informatie over het biotoop/gebied waar je de vlinder zag is van belang.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (4)
Bedankt voor de reactie.Het vlindertje ziet er inderdaad versleten uit
Helaas, daar is weinig van de tekening op te zien.
Van de soorten Blauwtjes die nu nog worden waargenomen, komt het Icarusblauwtje volgens mij toch wel het meest in aanmerking.
Ik heb nog een foto gemaakt. Misschien heb je daar wat aan.
Zat bij mij in de achtertuin. Ik woon in de friese wouden. Een omgeving met boonwallen en elsensingels.
Heb je ook een foto van de buitenkant van de vleugels? Dat zou wel helpen....
Het is een al wat versleten vlindertje......mogelijk een vr. Icarusblauwtje - Polyommatus icarus.
Ook informatie over het biotoop/gebied waar je de vlinder zag is van belang.