Sorry, ik was afgegaan op de tekst in het vragenblok:
Dit insect kwam ik gisteren tegen op mij volkstuin te Haarlem. Ik had deze nog nooit gezien. Weet iemand hoe deze heet?
En niet goed naar de aanhef van wit/gele hommel...
Vandaar dat ik er wat meer informatie bij plaatste, en er van uitga dat niet iedereen bekend is met de levenswijze en het nut.
Maar het was je al bekend.....ook de naam, dus raadsel opgelost.
Indefloria
Beste Jeanette, op een tuin of aardhommel lijkt hij allerminst. Het blijkt een veldhommel (mannetje)
Dat hommels bloemen bestuiven weet ook wel iedereen denk ik. Evengoed bedankt voor de moeite.
jeanette
Een van de vele hommelsoorten, maar via deze foto met hoofdzakelijk bloem en wat geel wit van de hommel is niet te zeggen welke soort precies.
Tuinhommel? Aardhommel? Andere hommel?
Hommels kun je veel op allerlei bloemen aantreffen, leuk om op te letten en kijk dan ook eens naar de verscheidenheid aan kleurvormen. Ze zijn nuttig omdat ze helpen bij de bestuiving van veel vruchten , bloemen en planten.
Hier en hier kun je er in ieder geval al meer over lezen.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (3)
Sorry, ik was afgegaan op de tekst in het vragenblok:
Dit insect kwam ik gisteren tegen op mij volkstuin te Haarlem. Ik had deze nog nooit gezien. Weet iemand hoe deze heet?
En niet goed naar de aanhef van wit/gele hommel...
Vandaar dat ik er wat meer informatie bij plaatste, en er van uitga dat niet iedereen bekend is met de levenswijze en het nut.
Maar het was je al bekend.....ook de naam, dus raadsel opgelost.
Dat hommels bloemen bestuiven weet ook wel iedereen denk ik. Evengoed bedankt voor de moeite.
Een van de vele hommelsoorten, maar via deze foto met hoofdzakelijk bloem en wat geel wit van de hommel is niet te zeggen welke soort precies.
Tuinhommel? Aardhommel? Andere hommel?
Hommels kun je veel op allerlei bloemen aantreffen, leuk om op te letten en kijk dan ook eens naar de verscheidenheid aan kleurvormen. Ze zijn nuttig omdat ze helpen bij de bestuiving van veel vruchten , bloemen en planten.
Hier en hier kun je er in ieder geval al meer over lezen.