Vorige week woensdag omgeving Spier aangetroffen op akkerdistel langs wandelpad. Ik denk dat het een zweefvlieg is, maar hij/zij ziet er nogal hommelig uit.
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
Ja, dat heb je met Nederlandse namen, hij/zij wordt ook Hommelreus of Aardhommelreus genoemd, maar goed dat Linnaeus systeem met Latijnse namen heeft ingevoerd. ;-)
jeanette
Dan zou ik maar de naamgeving van waarneming.nl volgen; die van jou is trouwens een vrouwtje.
tjerknawijn
Bedankt, Ingrid. Ik heb even op waarneming.nl gekeken. Opvallend is, dat ze daar de naam hommelzweefvlieg niet gebruiken. Als naam en als wetenschappelijke naam, wordt dezelfde naam gebruikt: Volucella bombylans (var. plumata)
Ingrid4nature
Zit al in de naam, Tjerk: Hommelzweefvlieg/ Volucella bombylans (var. Plumata)
Goeie foto’s weer!
Gr. Ingrid
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (5)
Ja, dat heb je met Nederlandse namen, hij/zij wordt ook Hommelreus of Aardhommelreus genoemd, maar goed dat Linnaeus systeem met Latijnse namen heeft ingevoerd. ;-)
Dan zou ik maar de naamgeving van waarneming.nl volgen; die van jou is trouwens een vrouwtje.
Bedankt, Ingrid. Ik heb even op waarneming.nl gekeken. Opvallend is, dat ze daar de naam hommelzweefvlieg niet gebruiken. Als naam en als wetenschappelijke naam, wordt dezelfde naam gebruikt: Volucella bombylans (var. plumata)
Goeie foto’s weer!
Gr. Ingrid
Voor de duidelijkheid nog een tweede foto.