Keversoort
Wat zijn dit? Er zitten ineens er best veel in de tuin ☹️
Wat zijn dit? Er zitten ineens er best veel in de tuin ☹️
Ik weet dat het een kuifmees is; maar omdat dit de eerste keer is dat ik hem gezien heb, wil ik het toch even delen.Worden ze nog veel gespot?Ook in het bos in Doetinchem
Goedemorgen,Ik weet eigenlijk zeker dat het een soort boomkruiper is; maar welke?In Doetinchem in het bos op een dode beuk.
Het is niet een erg goede foto, er zwemmen heel veel van deze salamanders in onze sloot. Deze is nu ongeveer 6cm. Welke salamander kan het zijn.
Vanmiddag in de omgeving van een plas [Waddinxveen, 't Weegje] op brandnetel aangetroffen. Na twee foto's ging hij/zij er vandoor, juist toen ik probeerde de voorkant te fotograferen.Volgens mij is het een langpootmug. Kijk ik in de Trion, Nieuwe insektengids [blz. 195], dan vind ik enige gelijkeni...
3 cm. hoogte ongeveer. Nestje ? nog een derde gezien - was wat bruin en kurkachtig onder de boven laag. 23-03-2019 _ Rotterdam, Trompenburg arboretum
Ik hoorde het eerste kikkergekwaak van dit jaar en zocht waar het vandaan kwam. In een klein watertje met dotterbloemen nabij Dongevallei en kanaal spotte ik dit kikkertje. Na 1 foto dook het beestje echter onder en kon ik het niet verder bekijken. Ik kan de soort niet vinden. Zou het een exoot zijn...
Bij ons in de tuin ligt dit dode vogeltje. Welke?Vast bedankt,Marjo Verheesen
Kan de naam van dit boemetje niet vinden op de site van wilde bloemen, misschien kunnen jullie mij helpen! Het groeit naast een slootje naast een hele oude zeedijk op de hogedijken in Dokkum.