De struik en bladeren lijken op een braam. Ook van wege de stekelige bladeren en takken.
Alleen de bloemen zijn anders.
Of zou dit een bijzonder ras zijn.
De foto is op 8 november gemaakt in noord Nederland .
Wie weet meer?
Het is een braamsoort. Ik heb een tijd geleden ook zulke bloemen gefotografeerd. Kon ze zo gauw niet terugvinden. Ik kan me niet meer herinneren of het een speciale soort was of door bv. een insect veroorzaakte afwijking. Ik maakte de foto's in een ver van huizen gelegen natuurgebied.
Is het zeker dat er geen plant onder staat? bijvoorbeeld een dubbele aster o.i.d., het zou de poolbraam kunnen zijn (Rubus arcticus), maar deze bloemen zijn wel erg vol.
Reacties (3)
Het is een braamsoort. Ik heb een tijd geleden ook zulke bloemen gefotografeerd. Kon ze zo gauw niet terugvinden. Ik kan me niet meer herinneren of het een speciale soort was of door bv. een insect veroorzaakte afwijking. Ik maakte de foto's in een ver van huizen gelegen natuurgebied.
Het lijkt een oude bos Asters op een Braamstruik
Is het zeker dat er geen plant onder staat? bijvoorbeeld een dubbele aster o.i.d., het zou de poolbraam kunnen zijn (Rubus arcticus), maar deze bloemen zijn wel erg vol.