Stel je voor, dat de scholeksters ons zouden "ringen". Ik zou niet blij zijn met zo'n labels aan mijn lijf.
Wetenschappelijk is het heel handig. Ik wil ook heel graag weten waar en wanneer deze scholekster geringd is. En ook waar deze scholekster gezien is. Maar ik vind zo veel ringen aan een vogel ( 4 stuks!) wel een beetje veel.
Lees meer
Reacties (2)
Volgens mij hebben ze er een beetje last van de vraag is hoeveel last. Ik ken een geval een ooievaar met een ontstoken poot, waarbij de ooievaar er echt last van had, die broedde vlakbij Apeldoorn. Verder ken ik het verhaal waarbij in Afrika speciaal gejaagd werd op ooievaars met ringen, omdat die jagers juist die aluminium ringen wilden hebben....
Men zegt dat de vogels er geen last van hebben maar vind het soms ook wel een beetje teveel - mooie opname overigens.