Geleedpotigen

Hoornaarsnest onder dakpannen

Wij hebben een hoornaarsnest onder ons dak. Wij hadden bij de eerste tekenen die er op wezen dat er een nest gemaakt werd, informatie ingewonnen en besloten de hoornaars hun gang te laten gaan. Het zit op een plek waar we niet snel met hen in "aanvaring" komen. Dat is dus ook geen probleem. Maar nu ...

Wat is dit?

Wat zou dit kunnen zijn? Gefotografeerd in juni en het zat op een blad in Oirschot in een berm bij het Wilhelmina kanaal. Ik dacht aan een Cicade maar vind niets waar het op lijkt.

Zag iets??? bewegen, geen idee wat?

Ik stapte uit gisteren de auto en zag op een kaal stukje grond tussen lage struikjes iets bewegen, ik heb even staan kijken , maar het insect bleef stil zitten.Het heeft dezelfde kleur als de stokjes, zaden enz die op de grond liggen, ik had een klein fototoestel in mijn hand en heb gepoogd er een f...

Welke Wants is dit ??

deze Wants zag ik in noord Zwitserland en wil graag weten hoe deze wants heet. Ik vermoed dat het nog een Nymfe is maar weet het niet. Weet überhaupt weinig over Wantsen.Deze is de helft of kleiner dan de top van een pink. Heel snel. Prachtig juweel !! Na lang zoeken meen ik dat hij/zij i...

Over Geleedpotigen

Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.