Welk insect is dit?
4 cm lang. Zit op terras en scheidt vocht uit.
4 cm lang. Zit op terras en scheidt vocht uit.
Kunnen jullie me zeggen of het hier om een tijgerspin gaat?
welke wantsen zijn dit ? waarvan leven ze? en waarop leggen ze bij voorkeur hun eitjes op ? zij zaten op een conifeer die onder een lijsterbes staat in mijn tuin
ongetwijfeld zeer veel voorkomende insecten. Maar hoe heten ze? (ik had twee foto's maar kan er blijkbaar maar een laden). Ze waren in een olielamp gevlogen in Frankrijk en konden er blijkbaar niet meer uit. Zo zijn ze opgedroogd.
Ink ben de laatste dagen aan het bekijken welke bijen en hommels er rond onze framboos vliegen. Ik heb in ieder geval Akkerhommel en Heidehommel kunnen indentificeren. Het beestje op de bijgaande foto kan ik echter niet goed benoemen. Kan iemand mij helpen?Hans
Ben slecht in krekels en sprinkhanen, welke soort is dit?
Gisteren in mijn achtertuin gezien. Overdag. Ik vermoed een spanner, maar welke van de 21 000 ?
Wie kent deze vlieg? Zou het een bloemvlieg soort kunnen zijn?
Deze bladroller zag ik in juni. Welke zou het kunnen zijn? Ik weet niet waar ik hem heb gezien.
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.