Welke spanner is dit?
Deze spanner zat in juni tegen een boom bij een bosrijk gebied en een vlindertuin in Waalre.
Deze spanner zat in juni tegen een boom bij een bosrijk gebied en een vlindertuin in Waalre.
Grote moeite om deze bladluis op naam te brengen. In associatie met de wegmier gezien op vegetatie +/- 1m hoog,struikachtige plant (welke weet ik niet), juli, stadsomgeving, Utrecht
Is dit een goudoogje? Juli, Amelisweerd, Utrecht
Welk blashaantje is dit? Laagveen/polder te Utrecht, juli, hier op een grassoort maar sterk vergelijkbare kevertjes veel op de wilg gezien
Gisteren gevonden op wilde peen op een kade langs Nieuwkoopse Plassen.Gezien de antennes kan het volgens mij geen zweefvliegsoort zijn, maar wat het dan wel is ?
Een paar uur geleden trof ik deze sprinkhaan binnenshuis op een bijzettafeltje. Naar buiten getransporteerd.Klopt het, dat het een grote groene Sabelsprinkhaan is?
Wat is het moeilijk om deze micro's op naam te brengen. Zou dit een Crambus pascuella kunnen zijn? In juni op foto gezet in tuin in Waalre.
Deze foto is genomen begin juni. Ik dacht aan een roofvlieg of is het toch wat anders? Gewoon in een tuin in Waalre.
Dit beestje zag ik begin juni in een tuin in Waalre. Larve van een lieveheerbeestjes soort?
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.