Welke bladroller is dit?
Dit bladrollertje zag ik begin juni. Erg moeilijk om op naam te brengen want ze lijken net niet op deze.
Dit bladrollertje zag ik begin juni. Erg moeilijk om op naam te brengen want ze lijken net niet op deze.
Graag de naam van dit beestje.Tga
Met welke spin hebben wij hier te maken?
Wie weet wat dit voor beestjes zijn? Er zaten er meerdere bij elkaar op een bloem in een vlindertuin in Waalre.
In Nieuwe Insektengids (Tirion) kan ik deze spin niet vinden; vanmiddag gevonden in Reeuwijkse Hout op berenklauw
ook deze zweefvlieg vanmiddag gezien in de Reeuwijkse Hout; na één foto verdween de vlieg; met de nieuwe gids van André Schulten kom je met de sleutel meteen (1b) bij de doodskopzweefvlieg terecht (beschrijving op blz. 43); ik neem aan, dat ik het goed gedaan heb; leuk om te doen!
Vanmiddag aangetroffen in plassengebied (Reeuwijkse Hout); o.a. op heelblaadje (twee van de drie foto's); met sleutel uit de nieuwe gids "Zweefvliegen van N. en B." kom ik uit bij de bijvliegen en wel de puntbijvlieg (blz. 47); de vleugeltekening klopt; oefening baart kunst, maar controle is in het...
Mijn kleinzoontje van 8 ontdekte deze mooie sprinkhaan? op een parkeerterrein.We zijn erg benieuwd of iemand kan zeggen wat het precies is. We kunnen het zo niet gevonden krijgen. Kan iemand ons helpen?
Dit zat op een huis in Noord- Brabant. Ik dacht eerst een hooiwagen, maar volgens mij is het toch wat anders?
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.