welk insect is dit ?
Welke uil of spanner is dit ?Vanmorgen in de tuin gezien
Welke uil of spanner is dit ?Vanmorgen in de tuin gezien
Op 22-07-2018 waargenomen in Dordrecht op een Hortensia.Welke kommazweefvlieg is dit? Kenmerken zijn lastig te zien en vooral die komma's...
Een kennis stuurde me deze foto van een sprinkhaan die hij op de camping in Brabant aantrof. Het beest zou zo groot als een flinke kinderhand zijn. Iemand een idee?
Weet iemand wat voor insect dit is? Het liep over de tegels en is maar een paar milimeter groot en heeft over het hele lichaam witte uitsteeksels. Kon de kop en pootjes niet goed zien. Wie weet het?
Ongeveer 2 weken geleden zat mijn vlinderstruik vol vlinders. Voornamelijk dagpauwogen. Sindsdien heb ik er geen meer gezien. Alleen af en toe een groot koolwitje of één distelvlinder. Kunnen ze ergens anders naar toe zijn gevlogen of zouden ze zijn doodgegaan? Ik lees in jullie artikel over vlind...
Wat is de naam van deze nachtvlinder? ik vond hem dood in de kamer gisterochtend in Amsterdam.
Hallo,Op vakantie in Zuid-Tirol heb ik deze vlinder gefotografeerd. Weet iemand welke vlinder dit is?Rond 1.000 m. Hoogte. Vlakbij Meran.
Sinds gisteren ( 24/7) zijn er opeens meerdere vlinders in m’n huis. Ik denk dat t zogenaamde plakkers ( limantria dispar) zijn. Ik heb al geprobeerd ze naar buiten te krijgen, maar ze vliegen graag weer mee naar binnen. Hoe komt dat en hoe zorg ik dat ze levend naar buiten gaan en blijven?
Wie kan mij vertellen de naam van deze vlinder.Het is volgens mij geen ROOD WEESKIND en ook geen KARMOZIJNROOD WEESKIND.met vriendelijke groet Joop Groen
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.