Geleedpotigen

Welke sprinkhaan of krekel is dit?

Vorige week zag en fotografeerde ik in een natuurreservaat in Noordwest Italië (Adelasia) deze sprinkhaan of krekel. In de veldgidsen en op internet heb ik tot nu toe niet kunnen ontdekken om welke soort het gaat. Weet iemand hoe dit mooie beestje heet?

Dodo hommels?

Hoi allen.Of het ligt aan mij maar het lijkt er op dat ik dit jaar veel meer dode hommels zie liggen op straat dan andere jaren. Veelal liggen ze ook op de grond te draaien en proberen op te vliegen wat maar niet lukt.Zou het te maken kunnen hebben dat ze te weinig vocht naar binnen krijgen met deze...

welke sprinkhaan is dit?

Goede morgen.Ik woon al 35 jaar in Purmerend in een rijtjes huis wonig en heb bij mijn weten nog nooit een sprinkhaan gezien. Ze zitten in een droge hoek waar wat natuurstenen liggen met wat siergrassen en ja. Meest van de tijd in de zon.Nu zitten er een paar in dat hoekje. Wie weet welke dit zijn?G...

Over Geleedpotigen

Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.