Wat is dit?
Wat is dit dit? Genomen in een vlindertuin in mei.
Wat is dit dit? Genomen in een vlindertuin in mei.
Wie weet wat dit is? Ik dacht zelf aan een sluipwesp of spinnendoder?Ik heb de foto genomen in een vlindertuin in Waalre in mei.
Vandaag trof ik deze mug in de auto aan. Ik vond hem er vrij bijzonder uitzien. Nu vraag ik me af welk soort dit is. Heeft iemand enig idee? Is het een bijzondere soort of gewoon een huis tuin-en-keuken-mug?
Kan iemand mij vertellen welke vlieg of bij ik heb gefotografeerd
Sinds enkele jaren kom ik deze kevertjes onregelmatig tegen op ons huis aan de noordkant.Na lang zoeken kom ik hem waarschijnlijk tegen onder de naam Cipressnuitkever. Klopt dat of is het een ander?
Deze voor mij onbekende tor of kever trof ik aan op 4 juni aan het einde van een warme dag in mijn voortuin in Bad Bentheim, smullend van een bloem. Hij was prachtig geel op de vleugeltjes met zwarte lijnen begrensd en met zwarte, symmetrische stippen. Onder de vleugeltjes zaten lange witte haren. Z...
wie kan mij zeggen wat ik vanmiddag in de tuin had.
Eergisteren op mijn hand gekregen in het Schaffelaarse Bos te Barneveld dit mooie kevertje. Hoe mag ik hem benoemen?
Dit kwam ik tegen op 28 mei 2017, langs een fietspad in Amsterdam Nieuw-Sloten.Er stonden twee van deze bomen, aan weerszijden van het fietspad.Echt heel bizar: het zijn net spookbomen: van top tot wortel helemaal ingepakt in een wit vlies. De bomen waren al helemaal kaal (geen bladeren meer).Achter...
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.