Vlinder? Mot?
Gisteravond op de Stroese Heide in een eik, vol meikevers (!), ook dit mooie vlindertje gezien. Is de naam bekend?
Gisteravond op de Stroese Heide in een eik, vol meikevers (!), ook dit mooie vlindertje gezien. Is de naam bekend?
Weet iemand om welke spin dit gaat? Hij is in een bananendoos gevonden en later nog één. Ze zijn ongeveer twee cm groot, bruin met gele strepen op de poten, het lijf was bruin met een geen en wit patroon op de kont. Er waren duidelijk een soort van tanden te zien. De poten waren harig. De bananen...
Ook van dit beestje kom ik er een heleboel tegen in mijn tuin, heeft iemand enig idee wat het is ? Google zoeken op foto's gaf mij geen uitsluitsel wellicht herkent hier iemand het insect.Delft 1 juni
Ook van dit beestje kom ik er een heleboel tegen in mijn tuin, heeft iemand enig idee wat het is ? Google zoeken op foto's gaf mij geen uitsluitsel wellicht herkent hier iemand het insect.Delft 1 juni
Is dit een vrouwtje zuurjuffer of toch iets anders. Ik zag haar afgelopen weekend in mijn tuin in de Echtenerveenpolder.
Heb allerlei bronnen geraadpleegd, maar kom er niet achter. Deze vlinder(?)gefotografeerd in de Algarve bij Monte Gordo.
Wie kent deze spin ?Den Bosch 30 mei 2017
In de tuin vloog een raar insect. Hij was iets groter als een hommel maar gedroeg zich als een kolibri. Hij ging nergens zitten maar zweefde bij de bloemen en zoog met een lange buis de nektar op. De vleugels gingen erg snel op en neer, net als bij een kolibri. Aan zijn achterlijf zat aan weerszijde...
Vandaag fotografeerde ik in Meijendel een oranje zwameter (paddenstoel die parasitair leeft op de buisjeslaag van gaatjeszwammen. Thuis zag ik op mijn pc twee spinnetjes op de zwameter. Is er mogelijk een naam aan te geven?
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.