Vreemd beestje...
Vreemd beestje...
Het leek net een heel klein staafje. Ik denk ongeveer 5 mm lang. Zag dit in eigen tuin.
Ik zou wel graag de naam willen weten..
Met vriendelijke groet,
Henny Pen
Vreemd beestje...
Het leek net een heel klein staafje. Ik denk ongeveer 5 mm lang. Zag dit in eigen tuin.
Ik zou wel graag de naam willen weten..
Met vriendelijke groet,
Henny Pen
ik kwam dit onbekende insect tegen midden op het pad tijdens de savelbos wandeling in de middag bij Rijckholt (onder Maastricht) op za 22 okt. j.l..
Ik ben dus benieuwd welk insect dit is?
Het was ongeveer 2,5 tot 3 cm groot en als ik met m'n vinger in de buurt kwam richtte het zijn ac...
Foto van 25 september jl.
Het lijkt wel een drol, maar drollen bewegen niet als de zon erop schijnt en hebben ook geen oogjes :). Mijn zoon groef het boven de grond toen hij wat viooltjes in een randje langs een muurtje wou zetten.
Ik zou graag willen weten wat het is. Emelt...
wat voor'n eitjes zitten op de rug van deze rups? zijn het parasieten?
Dit piepkleine bolletje hing aan een blad van de Salie in mijn kruidentuintje.
Ik denk dat er een Spinnetje in zit maar welke...???
ik heb al wel eerder een heel klein spinnetje daar rond zien kruipen.
Het bolletje heeft een doorsnee van een paar millimeter...
met...
Dit kleine Motvlindertje kwam ik gisteren in mijn tuin tegen op een blad van de Ligularia.
Het leek een klein bleek vlindertje, maar bij nadere beschouwing heeft het toch wel kleurtjes. Het was zo'n cm groot denk ik, misschien ietsje groter...
Graag zou ik de naam weten...
De naam van de paddenstoelen weet ik, maar welke kever zit er op?
Ik zag de kever pas thuis op de foto.
15-10, Oostvaardersveld
Ik heb in 1 maand nu al 4 x een Bladpootrandwants bij of in mijn huis gehad. Heb hem buiten gezet. Ook mijn buren hadden er 1 in huis. Dit is een exoot en komt hier voor sinds 2007. Wat moet je doen met deze insecten? Dood maken of met rust laten? In de USA kan het een plaag zijn als ze zich verme...
Dit insect fotografeerde ik op het mooie Griekse eiland Limnos. Ik vermoed een sluipwesp, maar wil graag precies weten hoe dit beestje heet.
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.