Geleedpotigen

Nog een blauwtje

Welk blauwtje is dit ? Deze was heel erg klein, was ongeveer zo groot als een gewone bij. Persoonlijk wil ik niet geloven dat dit weer een Icarusblauwtje is die heb ik al eens in het voorjaar gefotografeerd en die was echt groter dan deze.
Deze zat op een verwilderd wildbloemenperkje op een ...

welke sprinkhaan?

'k Was gisteren even in Nieuw Wulven, tussen Utrecht en Houten, en daar stikte het werkelijk van deze veelkleurige, sprinkhaanachtige wezentjes. 'k Zag er honderden, en ze waren schat ik nauwelijks 1 centimeter groot. Iemand enig idee hoe ze heten?

Bij voorbaat dank!

Is het wel of niet de behangerswesp?

Om te beginnen sorry voor de foto maar het was de enige kans de
wesp op de foto te krijgen voordat hij weg vloog dus ik kon het niet beter
maken dan deze. Ik heb altijd wat moeite met wespennamen omdat het er zo veel zijn maar dacht zelf aan de behangerswesp, kan iemand dat bevestigen?

Welke zwarte insect zag ik?

Elk jaar rond deze tijd zie ik kleine zwarte insecten die het meest op schorpioenen lijken. Het uiteinde van hun staart krult op bij bedreiging en er komt een vloeistof uit
Wat is dit voor een insect en zijn ze giftig?

Over Geleedpotigen

Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.