Welke vogel is dit?
Vanmiddag zag ik deze vogel zitten waarbij ik de veren op zijn rug steeds zag bewegen net of er iets onder zit.Ik dacht aan een Fuut maar het is nu toch geen jongen tijd?
Vanmiddag zag ik deze vogel zitten waarbij ik de veren op zijn rug steeds zag bewegen net of er iets onder zit.Ik dacht aan een Fuut maar het is nu toch geen jongen tijd?
Gisterochtend zat deze vogel op de schutting van mijn tuin in Berlicum, Noord-Brabant. Heb hem nooit eerder gezien. Hij had een mus gevangen en hield die nog vast. Weet iemand welke vogel het is?
Hoi!Voor de rubriek Zelf Geschoten kwam dit filmpje binnen: https://vroegevogels.bnnvara.nl/nieuws/roofvogel-in-de-wind Ziet een van jullie welke vogel dit is?Vriendelijke groet,Internetredactie Vroege Vogelsp.s. Alvast fijne feestdagen allemaal!...
In mijn tuin staat een Callicarpa struik deze heeft nu paarse bessen DE zwarte mannen merels eten hier van. Nooit een vrouwtje .Hoe komt dat?
op welke leeftijd krijgen waterhoenpullen het gele stipje aan de snavel?
Kan iemand zien wat voor een vogel hier tegen de ruit aan gevlogen is?
Is dit de grauwe Klauwer of een klapekster?Gespot in Noord-LimburgBij voorbaat : Hartelijk dank
Achter huis zag ik vandaag (1 december) een aantal vogels, ik dacht spreeuwen. De vogel op de foto kwam daarna en zat boven in een tak. Is dit ook een spreeuw?
Is dit een merel.hij zat heel stil bij de vijver.hij was wel kleiner dan de andere merels die hier elke dag in de tuin komen.
Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.