Vliegende ganzen
De afgelopen week vliegen er opvallend veel ganzen over ons huis. (Wognum, N-H) Vier keer in de avond zijn dit verschillende groepen van 10 tot 30 ganzen. Heeft dit met de warmte te maken?
De afgelopen week vliegen er opvallend veel ganzen over ons huis. (Wognum, N-H) Vier keer in de avond zijn dit verschillende groepen van 10 tot 30 ganzen. Heeft dit met de warmte te maken?
In een fotohut bij Espelo maakte ik twee weken terug deze foto.het is denk ik een juveniele vogel, maar welke?
Vorige week in natuurgebied Schammer bij Leusden deze vogel gezien.Het gaat niet om de meerkoet, die heb ik er op laten staan zodat het formaat van de vogel aan de kant beter is te zien.Welke vogel is dit?
Vorige week in natuurgebied Schammer bij Leusden deze vogel gezien.Het gaat niet om de meerkoet, die heb ik er op laten staan zodat het formaat van de vogel aan de kant beter is te zien.Welke vogel is dit?
Een roofvogel zat op de grond met een prooi in zijn poten, ik kon hem alleen van achteren fotograferen. Welke vogel is dit, ik krijg meerdere suggesties, maar zeker weten doe ik het niet.
Harderwijk, rand bossen, april dit jaar.Kunnen jullie zien wat het is? Dacht zelf Glanskop door kleine kinvlek.
Vandaag, omgeving Den Helder.Zijn dit Kemphanen?
Vandaag, omgeving Den Helder.Is dit een juviniel Kleine Plevier?
wat kan dit zijn, gezien in de buurt van Hazerswoude, zondag 22-7-2018
Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.