Wat is dit voor vogel? Koereigers?
Deze foto is 3 weken geleden genomen in het zuiden van Portugal.Zijn dit koereigers?Groet vanKees
Deze foto is 3 weken geleden genomen in het zuiden van Portugal.Zijn dit koereigers?Groet vanKees
Wij zijn benieuwd wat we in onze achtertuin grenzend aan boeren weilanden aantroffen?!
Op mijn tuin op een tuinpark in Amsterdam Noord hoorde ik vanmiddag een mij onbekend vogelgeluid. Op een meter of 5 zat een vogel in het krentenboompje, ongeveer zo groot als een vink, met een fel oranje borst en buik (meer dan de roodborst), een zwart petje en een grijs/zwarte zijkant. Hij heeft er...
Ik had het met iemand over vogels en deze soort kwam nou in me op maar ik ben de naam helaas vergeten. Weet iemand 'm toevallig? De naam had iets te maken met het feit dat de vlek op de borst leek alsof het beest was gestoken.
Ik ben geattendeerd dat mijn blauwborst foto (zie bijlage) in een nieuwsbrief is verschenen van vroege vogels. Kan iemand me helpen aan deze nieuwsbrief en deze aan me mailen op tbissels@live.nl ?Ik heb me gisteren pas aangemeld voor de nieuwsbrief en kan hem dus niet zien????. Mijn foto is al meer ...
Gezien in Marokko, Marrakech stad in een park.Kraaiachtig??
Hallo,In mijn voortuin staat een conifeerachtige, dicht bij de gevel en voor een raam.Ik heb een stukje verderop aan dezelfde gevel een mezenkastje, had daar vorig jaar een nestje in.Er gebeurt nu ongeveer anderhalve week het volgende:een koolmees is luid aan het roepen en springt/vliegt vanaf een t...
Ik kijk uit op een parkje, in een oude boom zitten vogels te broeden deze vogels worden geregeld lastig gevallen door een Nijlgans. Gevolg flinke luchtgevechten, waarom valt een Nijlgans een broedend stel aan in een boom.
Deze vogel broedt op een trap naast de schuur in Ruurlo.
Ze heeft 3 eieren gelegd.
Blauw grijzig gespikkeld.
De vogel is bruin.
Helaas 2 onduidelijke foto's!
Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.