meesje
ik zie hier veel koolmeesjes in de tuin.zie nu al een paar dagen deze.hij heeft de zelfe grootte als het koolmeesje.alleen de kleuren zijn fletser.hij komt meestal als er verder nog geen vogeltjes zijn.
ik zie hier veel koolmeesjes in de tuin.zie nu al een paar dagen deze.hij heeft de zelfe grootte als het koolmeesje.alleen de kleuren zijn fletser.hij komt meestal als er verder nog geen vogeltjes zijn.
Deze vogel zag ik een week geleden in het natuurgebied 'baai van de Orne' (strand/kwelder/rivier gebied) in Normandië, Frankrijk. Kan iemand mij helpen met welke vogel dit is?
Ik heb helaas geen foto, maar zal proberen hem zo nauwkeurig mogelijk te beschrijven.Omgeving boscomplex(je) met hoge bomen en laag struikgewas (daar kwam hij uit). Dit naast een beekje met hoge wallen.Geheel (licht) bruine vogel met iets wit/grijze borst ter grote van een (kleine) spreeuw. Daar lee...
welke vogel stapt hier rond? In de Strubben bij Schipborg(Dr)
Een slank vogeltje, rug geheel licht bruin verraste mij door bij deze giftige plant te landen en een besje weg te pikken. Ook de kop van dit beestje was egaal dezelfde kleur. Wij hebben reeds op een 5-tal plekken deze wilde plant groeien.Er was geen gelegenheid voor een foto, helaas. Is dit een ve...
Dit vogeltje, ter grootte van een mus, kwam ik tegen langs het IJsselmeer waar hij op een kei rustig mugjes zat te vangen. Om welk vogeltje gaat het hier?
wat is dit voor vogeltje.is heel schuw.zit nooit op een plek.meestal in de vlinderstruik.is ongeveer zo groot als het winterkoninkje.
In Cuba gespot, bij meertje. Kleine blauwe reiger?
In Cuba gespot, langs de kust.
Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.