Vogels

kraaien knagen aan kozijnen

Laatst hoorde ik iemand op de fenolijn melden dat hij last had van kraaien die de kozijnen beschadigen. Ik ken dat probleem ook, heeft er al iemand gereageerd met een oplossing? Ik heb gezocht op het forum maar wellicht niet in de goede categorie.

Gierzwaluwen

Hallo,

Ik vroeg me af of er dit jaar heel weinig gierzwaluwen zijn, klopt dat?
Ik zie bij mij in de buurt (Hantum net boven Dokkum) geen enkele.
Terwijl andere jaren er redelijk veel aanwezig zijn.
Ik zie wel de boerenzwaluw en de huiszwaluw.

Met vriendelijke groet, Jan-Ibo

Onbekende loopvogel gespot

Op 28 juni jl. zag ik deze grote loopvogel langs de rivier. Heel opvallend met bruine en blauwe veren en een kuifje. Hij ging er snel vandoor, maar vloog niet. Hij was nog een stuk groter dan de fazant die in hetzelfde grasland zat. Ik ben erg benieuwd wat dit voor vogel is!

Vraag over vervanging nestkastje koolmees

ik heb een vraag aangaande een koolmeesnestkastjeik heb al jaren een nestkastje hangen en al jaren komt een koppeltje zijn nest maken met de bijhorende jongen.ondertussen stel ik vast dat het nestkastje redelijk afziet en wat vervalt.mijn vraag hierover is of dit nestkastje mag vervangen worden door...

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.