Dierenkwelling of onderzoek.
Mijn man en ik vragen ons af of vogels vangen in netten en in de hand houden, vleugels uitstrekken en hardhandig het kopje aaien wel zo diervriendelijk is. De dieren ervaren veel stress en zijn de in netten gevangen vogels geen prooi voor roofdieren? Ook vissen worden voor de camera niet zachtzinnig behandeld, te lang uit het water om maar een goed beeld te verkrijgen.

Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (1)
Wel ben ik van mening dat onderzoek vaak belangrijker is dan het diervriendelijk handelen. Dieren te lang uit het water zijn voor wat voor een reden dan ook en wilde vogels een aaibaarheidsfactor krijgen met zo'n onderzoek met handelingen die niet hoeven, zoals het aaien en te lang vasthouden voor foto's maken..
Mijn vraag bij, zie categorie; discussies >>>aansluitend de misstanden bij stands op markten waar levende roofvogels en uilen getoond worden en deze vogels op armen gefotografeerd mogen worden tussen mensenmassa's een aaibaarheidsfactor krijgen terwijl aan de andere kant we aapjes en olifanten verbieden en natuurorganisaties ook balen van zwijntjes lokken en voederen/aaien. Het is een hypocriete wereld; aan de ene kant verbieden en aan de andere kant aaibaarheidsfactoren creƫren. Het verwonderen van wilde dieren kan ook via al dat slachtoffer materiaal (door toedoen van ons mensen ) wat opgezet kan worden geeft een veel grotere educatie dan het tonen van levende wilde dieren in wilde dier onvriendelijke omgevingen.