Duiven eten steeds alles uit de vogelvoederhuisjes in de tuin
Al jaren voeder ik de vogels in mijn tuin. Sinds een maand komen er steeds een stuk of 8 duiven en die eten alles op. Als ik ze weg jaag, komen ze heel snel weer terug. Hoe kan ik wel vogels voederen en niet de duiven?
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (5)
duiven zijn toch ook lief, bovendien hebben zij ook trek in zo een makkelijk maaltje. Waarom niet voor allemaal iets strooien? Iedereen blij.
Je kan natuurlijk behalve silo's en beschermkooien ook de duiven en andere vogels die niet zo handig zijn wat gunnen door gewoon wat grondvoer te strooien.
Sorry, je schrijft dat je de vogels voert in een voederhuisje.. had ik even gemist....en ja, daar komen de duiven ook op af.
Behalve het idee dat ik eerder vermeldde, kun je eventueel ook nog iets met (groen geplastificeerd) gaas om het voerderhuisje construeren, waar de kleine vogels wel doorheen kunnen hippen, maar de grotere vogels niet.
Link schijnt niet te werken; nog een poging.
Je schrijft niet op welke manier je nu de vogels in je tuin voert....
Op de grond, voederhuisje, zaadsilo?
Op een zaadsilo komen meestal de duiven niet af, maar wel op het zaad dat op de grond terecht komt, maar goed, je kunt de duiven ook iets gunnen.
Er zijn zaadsilo's in de handel met een beschermkooi er omheen, maar je kunt ook bijv. bij de kringloop een vogelkooi halen waarin je een voedersilo hangt. Deurtjes open, bodem er uit, en dan vinden de kleine vogels al snel de weg zonder dat ze met grotere vogels hoeven te concurreren.