Eekhoorn/Marter korfje zelf maken.
Oh, wat leuk! Een Eekhoorn die onze oude appel meeneemt. Nou mooi niet dus. Op de camping hebben we vele vogelhuisjes hangen. De volgende dag waren enkele huisjes leeggeroofd. Het nestmateriaal hing zelfs door het gat naar buiten. Oke. Ook hij moet zijn vitamientjes hebben maar niet van "mijn" vogeltjes. (Bonte en grauwe vliegenvanger/koolmees en pimpelmees). De officiële korfjes zijn te duur dus zelf maken? Gegalvaniseerd ijzerdraad kan ik niet lassen. IJzerdraad solderen wel maar dat gaat roesten. Dus wat dan? Ik zit te denken om geplastificeerd gaas te kopen maar hoe groot moeten de gaten dan zijn? Wie heeft hier ervaring mee?
Groeten, Dump.
P.s. Daarbij vraag ik mij af!!!! Kan die eekhoorn met het officiële korfje er dan niet bij? Hij kan toch langs de zijkant????
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (3)
Dankjewel voor het kadootje; ik weet niet meer van Dump dan dat ze nachtvlindert op een locatie niet ver van mij...
Klopt Jeannette.
Ik gun dat lieve beessie wel zijn hapje maar niet die van mij. Ja, een appel kan hij krijgen maar van mijn vogeltjes blijft hij maar af. Ik had me er zo op verheugd dit jaar. Lekker in mijn stoeltje het gedrag van het voeren van de jongen observeren. Maar helaas.
Eerst las ik er overheen :)
Maar toen zag ik dat 'natuurrijke plek zitten in K.:)" en ik dacht toen. He, Jeannette weet meer van Dump. Hahaha. Heeft het te maken met de nachtvlinders??? Ik geef je hierbij een foto presentje ook al hoort hij hier niet..
Helaas, zo gaat het in de natuur. Maar snap helemaal dat je dat wilt proberen te voorkomen. Op een mooie , natuurrijke plek zitten in K.:) met wordt je ook hiermee geconfontreerd.....
Misschien even navragen bij de Vogelbescherming? Die hebben wellicht een tip voor je.