groepsverkrachting
Vanmiddag werd een vrouwtjeseend in het gras voor mijn huis bruut achtervolgd en overmeesterd door 6 (!) woerden. Dat waren er 'too much for comfort' , maar is dit niet erg laat in het seizoen?
De meeste eenden zwemmen al met jongen rond, deze moets blijkbaar nog van voor af aan beginnen. Komt dat vaker voor?

Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (3)
Bij mij in de buurt zat (nog steeds trouwens...) op een klein landgoed huis een ooievaarsnest. Terwijl ik naar de zijkant van het pand liep, rende er een vrouwtjeseend voor haar leven, 4 tot 6 (??) woerden achter haar aan. Ik heb een tijdje bij de ooievaars gekeken en liep toen naar de achterkant van het huis waar oa ijsvogels rondvliegen. Mevrouw had de hitsige mannen afgeschud op 1 na. Ik ga daar op een bankje zitten en mevrouw, recht voor me, probeert die laatste man te lozen, maar hij is hardnekkig!
Mevrouw rent ineens op mij af en gaat achter mijn voeten zitten. Mijnheer is besluiteloos, bekijkt me, bekijkt me en besluit dat ik te eng ben. Hij vliegt weg....
Mevrouw komt achter mijn voeten vandaan, wrijft haar kop en snavel twee maal tegen de zijkant van mijn been, en gaat voor me zitten. Ze kijkt me even aan en vliegt dan ook weg (een andere kant op!).
Heel apart.....!!!!!!!
Groet, Minke.
Ook eenden die al zitten te broeden moeten af en toe van het nest om wat te eten of voor andere behoeftes. Dan zijn er altijd wel een aantal hitsige woerden die zo nodig zo'n eendje achterna zitten en vaak met bruut geweld verkrachten. Dat soort worden zie je vooral op plekken waar eenden zoor mensen gevoerd worden. Gr. Dick