groot pimpelmezen nest
Hoe bijzonder is ons pimpelmezen nest?
Dinsdagavond, 8mei, zagen wij de eerste twee jonge mezen uitvliegen rond 19.00uur
Woensdagmorgen werd er weer volop gevoerd door de ouders, rond 9.00uur zag ik de volgende jonge mees uitvliegen. Hierna was ik weg tot 12.00uur bij thuiskomst zag ik opnieuw een jong uitvliegen en dit ging de verdere dag door ...
Totaal heb ik 14 jongeren zien uitvliegen, en nr 15 stak rond 19.00uur zijn kopje naar buiten, deze hebben we niet zien uitvliegen.
Vervolgens werd er donderdag volop gevoerd door de ouders en ook nu op vrijdagmorgen wordt er weer volop gevoerd! Donderdag zagen wij geen jonge pimpelmezen het nest verlaten.
Wij wonen in Apeldoorn

Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (2)
vervolg...
Nogsteeds wordt er gevoerd door de ouders!
Vrijdag nog een jong het nest zien verlaten....
Toch echt zien we alleen pa en ma pimpelmees naar binnen vliegen met elke keer voer tussen de snavel!
We zien momenteel één jong keer op keer naar buiten kijken maar deze gaat elke keer terug het hokje in....
Vermoedelijk keren de jongen na het uitvliegen - voor de veiligheid- weer naar het nest terug en slapen ze daar ook. Ze worden ook na uitvliegen nog een poosje door de ouders gevoerd.