Heggenmus gefopt
Ik heb geen vraag maar ik vond het te leuk om niet te delen. Vanmorgen tijdens het wandelen zagen we een vogel in de top van een hele hoge conifeer zingen. We konden hem niet goed zien door de lichtval dus we filmden hem om thuis te kunnen zoeken wat het was. Na even rondgezocht te hebben bleek het een "doodgewone heggenmus". We vonden dat beiden raar want die woont al jaren in onze tuin en we horen hem nooit. En wat schetst onze verbazing, de hm in de tuin begint spontaan te zingen! Waarschijnlijk door horen van mijn filmpje. Een paar uur later toen alles stil was speelde ik het filmpje nog eens af (voor het raam, wel met alles dicht) en warempel! Hij begint weer te zingen! Ik zal die arme gefrustreerde man nu niet meer plagen met een onzichtbare indringer in zijn territorium. Ik vond het wel heel apart dat wij hem normaal nooit horen en dat hij blijkbaar een extreem goed gehoor heeft want de eerste keer speelde ik de film gewoon in de kamer af op mijn mobieltje...

Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (2)
De Heggenmussen hoor je nu al volop zingen; het voorjaar komt er aan !
Met de zang verdedigen ze o.a. hun territorium, en als ze dan een concurrent in hun gebied horen, willen ze de ander wel even duidelijk maken dat dit gebied al bezet is.
leuk!