Houtduivennest
In onze kleine groene tuin hebben twee houtduiven een nest gemaakt. Ze hebben nu twee eieren.
Omdat ik het leuk vind probeerde ik iets over de houtduif op te zoeken, maar het enige wat ik vind is informatie over ongediertebestrijding. Kan het echt zoveel kwaad als duiven broeden in de achtertuin en moet ik het nest nu weghalen?
Omdat ik het leuk vind probeerde ik iets over de houtduif op te zoeken, maar het enige wat ik vind is informatie over ongediertebestrijding. Kan het echt zoveel kwaad als duiven broeden in de achtertuin en moet ik het nest nu weghalen?
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (1)
Als jij het leuk vindt: vooral mooi laten zitten en proberen de ontwikkelingen te volgen en er van te genieten!
Er zijn wel sites met informatie - zoals o.a. die van de Vogelbescherming met verwijzing naar andere bronnen- die je hier, hier , hier en hier kunt vinden.
Vaak is hun broedsucces heel laag; er zijn verschillende predatoren die de eieren en jongen roven, en het gebeurt ook regelmatig dat de iele nesten uit de bomen waaien. Hun aantal is dalende o.a. door veranderingen in de landbouw waardoor er minder voedsel voor ze te vinden is.
Weliswaar staat de houtduif op de lijst van vrij bejaagbare soorten in Nederland, maar de Vogelbescherming pleit ervoor deze lijst af te schaffen.