In de rui?
Er zitten hier veel halsbandparkieten, dit is de enige die er zo uitzag. kalige plekken en kleine gele veertjes. Zo heb ik ze nog nooit gezien. Betekent dit dat deze parkiet in de rui is.? Maar dan wel als enige. Of is er iets anders aan de hand. Hij leek me niet ziek hij was zich heel levendig aan het poetsen.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (5)
Ik denk dat hij;gepest wordt door de andere vogels, ik heb een foto uit GaiaZoo waar een stel parkieten een duifje een oog waren aan het uitpikken. Het oog zag er bloederig uit. Ik kon opdat moment niets doen maar heb de directie van GaiaZoo gebeld en ze hebben het duifje daarna ergens anders gezet. Helaas was zijn oog niet meer te redden.. de dierenwereld kan heel wreed zijn. Misschien wordt deze vogel ook door de andere vogels kaal geplukt. Dat hij zich ijverig wast wil niets zeggen, kan ook stress zijn. Ik zou hem een tijdje apart zetten en dan kijken of het beter gaat.
Het ziet er uit als dat de vogel in de rui is.
Maar ik vraag me af wanneer je deze foto hebt gemaakt. Eigenlijk is het nu helemaal geen ruitijd. Dat gebeurt meer in het voorjaar en najaar.