Is dit een graspieper- Anthus pratensis? Zat beurtelings in het hoge gras en riet in wei langs kanaal, zelfde biotoop als rietgorzen. Zong eventjes, maar niet lang genoeg om op te nemen of goed te onthouden. Ingrid
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
Bedankt voor het meedenken en vergelijken Dick en Wil.
Ik vermoed dat het dan toch een boompieper is, want ik meen roze ondersnavelbasis te zien en de subtielere tekening op de flank. Vr. Gr. Ingrid
Ingrid4nature
Ik kom er niet echt uit, qua biotoop kunnen ze ‘t beide zijn, het gras en riet stuurde me richting graspieper, maar bij kenmerken wordt vermeld dat graspieper donkerdere snavel heeft zonder roze ondersnavelbasis van boompieper. De poten zijn rozig en nagel van achterteen onzichtbaar.
Is in elk geval leuk om het piepertje gezien te hebben en kunnen fotograferen.
Ingrid
w.lemmens
Ik hou het op een boompieper.
De flankstreping is heel dun (bij graspieper is die dik en duidelijk).
Op de 2e foto is ook te zien dat de achterteennagel kort en krom is, bij een graspieper lang en veel rechter.
En ja... graspiepers zitten ook wel eens in een boom en boompiepers in het gras :)
Groeten, Wil
ivn-er
Gezien het biotoop is graspieper wel het meest waarschijnlijk. Gr. Dick
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (6)
Zeker een boompieper
Ik vermoed dat het dan toch een boompieper is, want ik meen roze ondersnavelbasis te zien en de subtielere tekening op de flank. Vr. Gr. Ingrid
Is in elk geval leuk om het piepertje gezien te hebben en kunnen fotograferen.
Ingrid
Ik hou het op een boompieper.
De flankstreping is heel dun (bij graspieper is die dik en duidelijk).
Op de 2e foto is ook te zien dat de achterteennagel kort en krom is, bij een graspieper lang en veel rechter.
En ja... graspiepers zitten ook wel eens in een boom en boompiepers in het gras :)
Groeten, Wil
Gezien het biotoop is graspieper wel het meest waarschijnlijk. Gr. Dick