Sinds gister 5 oktober 2021 te Naarden, 2 van deze beestjes in huis gevonden, op de slaapkamer en in de woonkamer. Weet iemand wat het is en of ik actie moet ondernemen? Zie jullie reactie graag tegemoet. Gr
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
Hartstikke bedankt voor jullie reacties! Ze zit nu nog in het glaasje. Dacht voor de zekerheid.. Zal haar straks vrijlaten dan! Zou goed kunnen... Denk vlak bij de deur ergens.. Fijn dat ik mij geen zorgen hoef te maken. Deze antwoorden geven mij meer rust :)
Groetjes Linda
Pudding4brains
Hallo Linnn,
de link die Jeanette in haar laatste antwoord gaf werkt helaas niet.
Het woord "plaag" is misplaatst. Je zult een populatie dwarsbandkakkerlakjes in je tuin hebben, vermoedeliujk dicht tegen de gevels van het huis of bijgebouwen aan, maar dat maakt het geen plaag - het zijn geen plaagdieren. Vergelijk het met langpootmuggen of meikevers ofzo die op het licht af komen en dan ook binnen komen. Gewoon buiten zetten. Binnen overleven ze niet lang.
Groetsjens, Arp
jeanette
Vergeten: dat zwarte aanhangsel is inderdaad een soort eipakketje; het is een beschermend omhulsel waarin bepaalde insecten hun eieren leggen (=Ootheek).
jeanette
@Linn,
Als je hier naar beneden scrollt kun je meer info lezen onder de rood gemaakte links van 6- en 7 oktober.
Nu plaats ik hier weer een link, waarop veel info over dit beestje te vinden is. Kijk daarop even bij de reactie van Pudding4brains van 26-08-2021 om 17:01.
Het is een vrij nieuwe soort en nog niet alles is daarvan bekend, maar in ieder geval is er geen enkele reden voor paniek en ze zijn niet schadelijk.Gewoon buiten zetten.
Het zorgt voor verwarring als je een nieuwe vraag onder een bestaande vraag plaatst; beter is het om voor een nieuwe vraag een nieuw topic te beginnen.
Linnn35
Wat ik mij ook afvraag is... Zit er dan een plaag buiten? Want is al 2 x vandaag dat er 1 binnen zat.. Maak me wel wat zorgen..
Linnn35
Wat ik mij ook afvraag is... Zit er dan een plaag buiten? Want is al 2 x vandaag dat er 1 binnen zat.. Maak me wel wat zorgen..
Linnn35
Kan de link zo gauw niet zien.. Bedankt voor de reactie in ieder geval!! Kunnen deze zorgen voor een plaag in huis? En draagt zij nou een pakket met eieren mee? Groetjes
Pudding4brains
Hallo Linnn,
Dat zijn ook Dwarsbandkakkerlakjes. Zie de links in de antwoorden van Jeanette voor meer info.
Groetsenzo, Arp
Linnn35
En deze.. Maar die liep over het plafond in de keuken. Is volgens mij dezelfde.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (13)
Groetjes Linda
Hallo Linnn,
de link die Jeanette in haar laatste antwoord gaf werkt helaas niet.
Als je bij deze forumvraag (klik!) wat naar beneden doorscrollt kom je wat uitleg tegen.
Het woord "plaag" is misplaatst. Je zult een populatie dwarsbandkakkerlakjes in je tuin hebben, vermoedeliujk dicht tegen de gevels van het huis of bijgebouwen aan, maar dat maakt het geen plaag - het zijn geen plaagdieren. Vergelijk het met langpootmuggen of meikevers ofzo die op het licht af komen en dan ook binnen komen. Gewoon buiten zetten. Binnen overleven ze niet lang.
Groetsjens, Arp
Vergeten: dat zwarte aanhangsel is inderdaad een soort eipakketje; het is een beschermend omhulsel waarin bepaalde insecten hun eieren leggen (=Ootheek).
@Linn,
Als je hier naar beneden scrollt kun je meer info lezen onder de rood gemaakte links van 6- en 7 oktober.
Nu plaats ik hier weer een link, waarop veel info over dit beestje te vinden is. Kijk daarop even bij de reactie van Pudding4brains van 26-08-2021 om 17:01.
Het is een vrij nieuwe soort en nog niet alles is daarvan bekend, maar in ieder geval is er geen enkele reden voor paniek en ze zijn niet schadelijk.Gewoon buiten zetten.
Het zorgt voor verwarring als je een nieuwe vraag onder een bestaande vraag plaatst; beter is het om voor een nieuwe vraag een nieuw topic te beginnen.
Hallo Linnn,
Dat zijn ook Dwarsbandkakkerlakjes. Zie de links in de antwoorden van Jeanette voor meer info.
Groetsenzo, Arp