Geen paniek, geen plaag, gewoon buiten zetten.;hij zoekt binnen slechts een overwinteringsplek.
Nana1616
Dit is de onder zijde
Pudding4brains
Het is een beetje een beschadigd beest (er mist het één en ander) en de foto is niet optimaal voor een zekere determinatie (meer zien van de kop zou al beter zijn), maar voor mij is het vrijwel zeker een wat ongelukkig mannetje Dwarsbandkakkerlak (Planuncus tingitanus s.l.).
In elk geval geen plaagdiersoort of één van de andere reeds uit NL bekende soorten "bos"kakkerlakken (slagje om de arm voor wat nieuws dus, maar dat is een heeeele kleine kans).
Deze soort (Dwarsband) begint rap vrij algemeen te worden in tuinen en parken etc. en komt graag even binnen koekeloeren als er een raam of deur op een kiertje staat - net als een mug, vlieg, wesp of spin inderdaad en is ook niet "schadelijker" of "viezer" dan die dieren.
Zoals Jeanette al zei: Niks aan de hand - gewoon weer buitenzetten.
Groetsjens, Arp
Nana1616
Beste jeanette ik had het eerste artikel gelezen
Maar wat mij opviel die van mij heeft een puntstaartje naar het midden en die van het forum heeft er 2 bij de kont (spriet achtig )
Die van ons heeft ook meer strepen aan de buitenzijde
Ik heb al zoveel gegoogeld zelfs de ongedierte bestrijder weet het niet eens …
We zijn radeloos
Deze lag nagelijk in de box van onze baby en ik dacht even dat we gek werden
Terwijl die avond ervoor alles gepoets is geworden van boven tot onder want zelf spinnen overleven bij ons niet
Ik heb echt een fobie voor ongedierte
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (6)
Sorry, antwoord bij verkeerde vraag geplaatst.
Dat lijkt me een Dwarsbanddkakkerlak en daarover zijn er hier al verschillende vragen gesteld.
Zie hier voor de reacties daarop.
Geen paniek, geen plaag, gewoon buiten zetten.;hij zoekt binnen slechts een overwinteringsplek.
Het is een beetje een beschadigd beest (er mist het één en ander) en de foto is niet optimaal voor een zekere determinatie (meer zien van de kop zou al beter zijn), maar voor mij is het vrijwel zeker een wat ongelukkig mannetje Dwarsbandkakkerlak (Planuncus tingitanus s.l.).
In elk geval geen plaagdiersoort of één van de andere reeds uit NL bekende soorten "bos"kakkerlakken (slagje om de arm voor wat nieuws dus, maar dat is een heeeele kleine kans).
Deze soort (Dwarsband) begint rap vrij algemeen te worden in tuinen en parken etc. en komt graag even binnen koekeloeren als er een raam of deur op een kiertje staat - net als een mug, vlieg, wesp of spin inderdaad en is ook niet "schadelijker" of "viezer" dan die dieren.
Zoals Jeanette al zei: Niks aan de hand - gewoon weer buitenzetten.
Groetsjens, Arp
Maar wat mij opviel die van mij heeft een puntstaartje naar het midden en die van het forum heeft er 2 bij de kont (spriet achtig )
Die van ons heeft ook meer strepen aan de buitenzijde
Ik heb al zoveel gegoogeld zelfs de ongedierte bestrijder weet het niet eens …
We zijn radeloos
Deze lag nagelijk in de box van onze baby en ik dacht even dat we gek werden
Terwijl die avond ervoor alles gepoets is geworden van boven tot onder want zelf spinnen overleven bij ons niet
Ik heb echt een fobie voor ongedierte
Paniek is volstrekt overbodig!!!
Je kunt deze onschuldige Dwarsbandkakkerlak (Planuncus tingitanus s.l.) gewoon naar buiten brengen.
Zie hier en hier meer info op dezelfde vragen.