Kakkerlakken
Hallo
Ondertussen las ik al twee topics over kakkerlakken en ik vermoed dat ik daardoor het antwoord op mijn vraag al weet, maar voor de zekerheid:
Vorig weekend zag ik bij schemeravond de eerste keer een kakkerlak over de tuintafel snel wegrennen. In de loop van de week zag ik er één over onze eettafel wegrennen toen ik 's avonds het licht aandeed & deze ochtend zat er één verscholen onder een tube zalf in de badkamer. Ik heb die van deze ochtend gevangen met een potje en hem in de tuin gezet.
Ik wou al in paniek de verdelger bellen morgenvroeg maar ik lees nu _ hier op het forum - dat het ook om een onschuldige variant kan gaan. Betekent dat dat ik kan wachten met een verdelger in te schakelen tot ik er nog één zie en het beestje met meer zekerheid heb kunnen identificeren wat de soort betreft?
Onze tuin is sterk verwilderd. Het voordeel daaraan is dat het hier wemelt van de vlinders en de hommels. Kan mijn tuin ook een onschuldige kakkerlaksoort herbergen?
Hartelijk dank voor jullie tijd alvast.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (3)
Oh, ik zag je aanvulling pas na mijn vorige antwoord.
Dat is inderdaad een vrouwtje Dwarsband die een ootheek met zich meedraagt.
Fijn dat je haar buiten hebt gezet :o)
Groetsjens,
Arp
Hallo Helenearna,
kort antwoord op je vraag zou 1:1 mijn antwoord bij deze vraag zijn.
Onder deze forumvraag vind je verder wat antwoorden met links naar een hele zwik andere forumdraadjes waar het één en ander wordt uitgelegd.
Er zijn denk ik nog wel flink wat andere topics meer te vinden, maar daarmee zouden je vragen wel beantwoord moeten worden.
Vriendelijke groet,
Arp
Hallo,
Ondertussen liep er weer een langs op de eettafel. Deze liep erg traag en leit zich gemakkelijk vangen met een potje. Ik nam er een foto van. Mijn app herkende deze als de dwarsband kakkerlak met 97% zekerheid. Uit wat ik begrijp vanop het forum hoef ik me geen zorgen te maken in deze beestjes en ze enkel naar buiten te brengen. Bedankt voor jullie eerdere uitvoerige posts waardoor ik weet dat een verdelger niet nodig is. Ik heb het beestje terug naar de tuin gebracht.