Klauwtjes, tortelduiven,..
Ik voer de vogels bij, zaden, pinda's, pindakaas, vetbollen, nootjes, appels, en rozijnen waar vooral de spreeuwen, merels maar ook mussen en houtduiven gek op zijn! Er wordt beweerd dat er voldoende voeding zou zijn voor de vogels? Is dat echt zo? Wat eten de klauwtjes, kraaien en tortel en andere duiven dan zowel? Ik zie de enorme hoeveelheid aan klauwtjes iedere dag in mijn woonomgeving naarstig zoeken, waarnaar dan?

Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (4)
Op deze link vond ik hoe kauwen de nacht doorbrengen: https://www.natuurpunt.be/nieuws/kauwen-krijgen-familiebezoek-uit-scandinaviƫ-20131017
Ja haha, ik bedoel natuurlijk geen klauwtjes maar kauwtjes! Deed de woordcorrectie kom ik nu achter! Nu zag ik terwijl ik het woord schreef het veranderde! Ik bedoel meer nu in de winter als er praktisch niets is? En ze verzamelen zich iedere avond in de bomen hier, waar slapen ze eigenlijk nu de bomen geen blad hebben?
duiven geheel plantaardig eten, vooral zaden, kauwtjes zien we veel langs de wegen zowel plantaardig als dierlijk eten; momenteel wormen en kleine bodem diertjes, ook kadaver resten, maar ook mais en andere zaden
Aangenomen dat je kauwtjes bedoelt, dit zijn alleseters: granen, zaden, etensresten, fruit, zelfs muizen.