Leest men de antwoorden op het forum eigenlijk wel?
Het valt me op dat er bij veel antwoorden die gegeven worden nooit meer een reactie komt waaruit blijkt of men het antwoord überhaupt gelezen heeft en er blij mee is of niet (kan ook natuurlijk).
Mensen als Jeanette en andere stamgasten doen veel moeite om vraagstellers verder te helpen en besteden daar ook flink tijd aan. Het is beslist niet zo dat alle antwoorden zomaar even uit de linker mouw geschud worden, maar vaak wordt er ook voor de zekerheid nog even nagebladerd in boeken en op andere websites, een link erbij gezocht waar men desgewenst meer info kan vinden etc.
Het is toch een beetje raar - vind ik - dat als je een vraag stelt en iemand anders belangeloos moeite doet om je te helpen, dat er dan vervolgens helemaal geen reactie meer komt ...
Kunnen de mensen hun eigen vragen (en dus de antwoorden) niet meer terugvinden? Of wat is het probleem?
Enigszins verwonderd,
Arp
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (16)
Beste allemaal,
Hier een late reactie van mij. Ik stel regelmatig vragen en geef ook regelmatig een reactie. Je zult het altijd blijven houden dat dat iedereen anders doet, we zijn namelijk allemaal anders, maar een beetje fatsoen is wel prettig voor de mensen die vrijwillig al die moeite doen. Ook ga ik regelmatig terug naar het forum om allerlei reacties te lezen over vragen van andere mensen. Dus misschien gebeurt dat wel meer als dat we denken. Dus ga zo door, want ik heb er al veel van geleerd. Nogmaals dank, Wilma van Kaathoven
mdogoNdege: kijk bij blijf op de hoogte...gewoon inschrijven aanklikken.
Wel als je een eigen foto plaatst of forum onderwerp begint dan is dat aan te vinken, maar niet als je een reactie typt. Wel een selecteer foto maar geen stuur mij een e-mail .....
Ben ik niet met u eens. Met een camera om je nek en een lach maak je de leukste dingen mee. Je moet je wel belangstelling tonen. Maar bedenk......knurften heb je overal.
Groeten Renske
Ik wil niemand voor het hoofd stoten, maar het is mij in de loop der jaren opgevallen dat de grootste die-hard natuurliefhebbers vaker dan gemiddeld een beetje onaangename mensen zijn: supergoed voor de natuur, maar ronduit lomp en onvriendelijk voor mensen. Misschien heeft dat er ook iets mee te maken.
Gelukkig zijn jullie er nog als trouwe vraagbaak.
Ik blijf klant hoor.
Groetjes Renske
Allemaal hartelijk dank voor de reacties, voor het meedenken zover - stof tot nadenken, ook voor de sitebeheerders misschien. Ik zal een linkje doorsturen :o)
Groetsjens, Arp
Helemaal mee eens. Ik vraag wel eens wat over foto's, antwoorden ho maar.
Op het forum was zo veel nuttige informatie te vinden, ook weg.
Het wordt er niet beter van, door al die "verbeteringen". Zeker niet gezelliger.
Groetjes, Renske
Ben het met wilm eens, de nieuwe site is veel minder uitnodigend.
Dat zou de reden kunnen zijn waarom er vaak niet wordt teruggekoppeld, maar voor een deel zal het ook te maken hebben met omgangsvormen zoals Minke aangeeft.
Wat ook mee kan spelen is dat er regelmatig aangegeven wordt dat een reactie niet geplaatst kan worden vanwege bepaalde tekens en als je die weghaalt lukt het nog niet.
Dat werkt uiteraard ook niet motiverend.
De foto's worden inderdaad veel minder vaak bekeken, dat is bij iedereen zo, ze zijn ook wel erg snel uit beeld.
Dat geldt ook voor de vragen op het forum, het is meer een momentopname geworden dan een verzameling waardevolle gegevens om kennis in op te doen en dat was het voorheen wel.