Longontstekeing door vogels en turksetortel in de tuin,
Nog maar net toen het zulk mooi weer was geworden en wij ons in de tuin hadden gezeteld, kwam de buurvrouw aan de rechter kant klagen over de duifjes die bij ons komen eten. Zij beweert dat zij van de vogels longontsteken oploopt via hun vogelpoepje. Nu hebben wij het voedselmandje maar aan de andere kant van de tuin gehangen om de tortels daar naartoe te lokken. Zij hebben een tegeltuin en willen geen poepje vinden. Als het om de gezondheid van buurvrouw gaat willen wij wel me werken, maar zelf hebben zij geen groene tuin zoals wij hebben aangelegd.
Het is ook vooral jammer voor mij CoCo, want ik heb er aardigheid in de vogels in de tuin en het heeft mij wat geholpen elke dag iets door de tuin te lopen sinds mijn erge rugklachten. Ik was erg van streek van. Kan het zijn dat je van vogels longontstekeing kunt krijgen? Onze tuin is door Vroege Vogels gefilmd en een tuinreservaat genoemd. Er wordt juist steeds gevraagd om tuinen met veel groen aan te leggen.
Toch kan ik de vogels niets wijsmaken dat ze niet over de buurtuin mogen l vliegen. Omdat wij op een hoekhuis wonen kunnen wij het handje voer aan de ander kant geven.
Groetjes van CoCo

Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (6)
https://rivm.nl/Onderwerpen/P/Papegaaienziekte_psittacose
Een duivenpoepje hier en daar in de tuin zal absoluut geen kwaad kunnen, heb zelf ook vogels en dus ook duiven in de tuin en zie ze graag komen om een hapje te eten of een slokje te drinken. Toch moet duivenpoep en het opruimen hiervan in grote concentraties niet onderschat worden daar inderdaad virussen en bacterieën kunnen worden overgebracht bij de mens die luchtweginfecties veroorzaken.
Vanmorgen meteen even gekeken wat de reacties zijn op mijn berichtje en vraag.
Ik had het ook aan anderen verteld en iedereen vindt het onzin om daar longontstekeing van te krijgen. Haar longarts had dat haar wijs gemaakt en ze hadden ook op internet gelezen dat het zo was. Ik denk dat ze bedoelen om niet in kippenhokken of duivenhokken te gaan schoonmaken, dat kan inderdaad smetten. De buurvrouw had in het ziekenhuis na operatie een besmetting met resistente bacteriën opgelopen en heus niet in de tuinen hier.
Het stelt mij wel wat gerust, dank voor jullie schrijfsels, groet van CoCo.
Oh, wat vervelend zulke buren !
Vaak geen discussie over mogelijk en begin er ook maar niet aan. Coco.
Ik denk dat je dit soort opmerkingen gewoon moet negeren en rustig jouw torteltjes moet blijven verwennen, poep of geen poep.
Zulke mensen verdienen geen tuin naar mijn mening en ik vraag me dan ook af waarom ze voor zo'n mooie locatie kiezen.Straks gaan ze ook nog over de honden zeuren, Daar stuur je dan je dochter maar op af hoor !
Je hebt uiteindelijk je goede wil al getoond en idd een gevalletje Rijdende Rechter, bah !
Daar zitten jullie toch helemaal niet op te wachten.
Geniet van je fijne tuin en je vogels.
Ik geloof daar niet in, dan zouden wel heel veel Nederlanders met longontsteking rond moeten lopen. Duivenpoep moet je ook niet eten of snuiven. gr. Dick
gevalletje voor de rijdende rechter