Nog maar net toen het zulk mooi weer was geworden en wij ons in de tuin hadden gezeteld, kwam de buurvrouw aan de rechter kant klagen over de duifjes die bij ons komen eten. Zij beweert dat zij van de vogels longontsteken oploopt via hun vogelpoepje. Nu hebben wij het voedselmandje maar aan de andere kant van de tuin gehangen om de tortels daar naartoe te lokken. Zij hebben een tegeltuin en willen geen poepje vinden. Als het om de gezondheid van buurvrouw gaat willen wij wel me werken, maar zelf hebben zij geen groene tuin zoals wij hebben aangelegd.

Het is ook vooral jammer voor mij CoCo, want ik heb er aardigheid in de vogels in de tuin en het heeft mij wat geholpen elke dag iets door de tuin te lopen sinds mijn erge rugklachten. Ik was erg van streek van. Kan het zijn dat je van vogels longontstekeing kunt krijgen? Onze tuin is door Vroege Vogels gefilmd en een tuinreservaat genoemd. Er wordt juist steeds gevraagd om tuinen met veel groen aan te leggen.

Toch kan ik de vogels niets wijsmaken dat ze niet over de buurtuin mogen l vliegen. Omdat wij op een hoekhuis wonen kunnen wij het handje voer aan de ander kant geven.

Groetjes van CoCo