Van de week kwam ik dit macabere beeld tegen. Ik vond de vlaggetjes in het veld nogal gerafeld. Dichterbij gekomen zag ik tot mijn schrik de dode vogels gespietst op een stok. Er lagen ook n paar dode kraaien op de grond. Mijn vraag ligt voor de hand: "Mag dit"?
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (2)
Het is inderdaad heel erg naar om te zien en helaas wordt deze methode - om kraaien af te schrikken-desondanks nog regelmatig gebruikt al schijnt het effect er van zeer matig te zijn, volgens een bericht van de Universiteit Wageningen.
Kraaiachtigen zijn alleseters en eten wat de pot schaft, ook landbouwgewassen als zaaigoed of eindproduct staan op het menu. Om deze reden behoren ze tot de categorie van diersoorten die landbouwschade kunnen veroorzaken
Lees ook dit; daarin staat '' Kraaien zijn onder de nieuwe Natuurwet beschermde dieren. Maar als ze voor schade zorgen, mogen ze afgeschoten worden. Althans, als alle andere methodes om ze te verjagen gefaald hebben.''
Je zou eens kunnen navragen bij de Vogelbescherming wat hieromtrent de laatste ontwikkelingen zijn. Of dit onder voorwaarden nog steeds is toegestaan of niet.