Heb vanmiddag een baby-meerkoetje uit de gracht gevist, omdat die nergens het water uit kon. Ouder-meerkoet was wanhopig. Hun eigen nest ligt te hoog boven de waterspiegel. Zou ik de baby eventueel in een ander territorium met een ander nest kunnen zetten?
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (3)
Kijk maar even op deze site van de Vogelbescherming wat ze eten; misschien kun je daar iets mee. Eventueel morgen ook even de Vogelbescherming bellen?
Dank Jeanette! Voeren/laten drinken lukte de ouder in het water niet en lukt ook mij niet. Trappetje naar het nest bleek verdwenen.
Hij/zij lijkt hier inmiddels wel weer op krachten te zijn gekomen, maar piept onophoudelijk. Wordt ook niet enthousiast van een bak lauw water om in te zwemmen.
Bij de Vogelopvang is de kans verkeken dat ie dan nog terugkomt op dezelfde plek. Ga morgen de Vogelopvang wel nog om advies vragen.
Nee, dat zou ik niet doen. Het beestje moet onderwijl wel eten!! Kan het niet naar het nest van de ouders gebracht worden? Het beestje kan inmiddels zwemmen, dus de ouders kunnen het dan in ieder geval wel voeren als het in het water is.
Zonodig de dierenbescherming bellen of een vogelopvang voor advies/hulp.