Vandaag een merel gezien met een duidelijk grote witte bef. Je zou haast denken dat het een grote waterspreeuw was, mar hij pikte bessen uit onze lijsterbes. Heeft iemand dit al eens gezien?
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
Het was dan inderdaad een beflijster. We wonen in Kerkdriel en dat is voor het eerst dat we een beflijster bewust zien. Heel mooi.
Dat het geen waterspreeuw was, wist ik natuurlijk wel. Die hebben we vaker in Duitsland in snel stromende riviertjes gezien.
Bedankt voor de tip. We gaan nu wat beter op de beflijster letten.
Ctaal
Het was dan inderdaad een beflijster. We wonen in Kerkdriel en dat is voor het eerst dat we een beflijster bewust zien. Heel mooi.
Dat het geen waterspreeuw was, wist ik natuurlijk wel. Die hebben we vaker in Duitsland in snel stromende riviertjes gezien.
jeanette
Waar was dat?
Een waterspreeuw zou ik maar vergeten; vrouw Merel - Turdus merula kan een vrij lichte borst hebben.
Maar het zou ook nog een Beflijster - Turdus torquatus geweest kunnen zijn; die eten in de herfst ook besen.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (3)
Waar was dat?
Een waterspreeuw zou ik maar vergeten; vrouw Merel - Turdus merula kan een vrij lichte borst hebben.
Maar het zou ook nog een Beflijster - Turdus torquatus geweest kunnen zijn; die eten in de herfst ook besen.
Kijk maar even of dat zou kunnen kloppen.