onbekende eitjes sandrovo Geplaatst op 24-06-2025 om 14:27 Deel op Facebook Deel op Twitter Deze metaalkleurige en moeilijk scherp te stellen eitjes (?) zag ik aan de onderkant blad van sporkehout.Iemand een idee van welke soort dit is?
jeanette Geplaatst op 10-07-2025 om 18:48 Wilde je nu echt weten wat voor eitjes dit zijn?Zou wel correct zijn om even te reageren als iemand de moeite heeft genomen om tijd en energie te steken in een reactie.
jeanette Geplaatst op 24-06-2025 om 14:49 Deze eitjes zullen vrijwel zeker van de Smalle randwants afkomstig zijn.Zelf heb ik ze regelmatig uitgekweekt, en het is erg leuk om de kleine nimfjes er uit te zien komen. Gezien de hele donkere verkleuring van de eitjes vermoed ik dat ze zijn geparasiteerd door een klein wespje. Dat gebeurt ook regelmatig.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (2)
Wilde je nu echt weten wat voor eitjes dit zijn?
Zou wel correct zijn om even te reageren als iemand de moeite heeft genomen om tijd en energie te steken in een reactie.
Deze eitjes zullen vrijwel zeker van de Smalle randwants afkomstig zijn.
Zelf heb ik ze regelmatig uitgekweekt, en het is erg leuk om de kleine nimfjes er uit te zien komen.
Gezien de hele donkere verkleuring van de eitjes vermoed ik dat ze zijn geparasiteerd door een klein wespje. Dat gebeurt ook regelmatig.