De afgelopen 3 weken heb ik meerdere keren een onbekende vogel op mijn balkon gezien. Hij is zwart, heeft een vrij rechte snavel en een gele markering onder/naast zijn ogen. Onder zijn vleugels heeft hij een lichte kleur volgens mij. Zie de foto’s
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
mocht hij ontsnapt zijn wat ik geloof gezien de reaktie van elegast,is het misschien een idee om eventueel Politie, Dierenambulance en Amivedi te bellen?
Wellicht is iemand op zoek en mist haar/hem erg.
Prachtige vogel.
elegast
Dat is een ‘common mynah’ een heel algemene aziatische soort die oa ook door de mens naar Hawaii is gebracht. Hij moet ergens ontsnapt zijn. Slimme vogels. In het Nederlands heeft hij diverse namen, oa. zoals BertHoekzema al schreef: treur‘maina’ of Indische maina enz. Je ziet duidelijk dat ‘maina’ afgeleid is van, klinkt als, het engelse ‘mynah’. Een nauw verwante soort is de bekende ‘beo’ een vogel die goed kan leren praten. Die soort heet ‘beo’ of ook ‘grote beo’ in het NL en in het engels ‘hill mynah’
rupsje
Het lijkt een variant van de Minerbird (Manorina).
Welke weet ik niet, er zijn er nogal veel van.
Bijzonder om die op je balkon te hebben. Leuk!
BertHoekzema
Deze vogel is een Treurmaina, ook wel Indische Spreeuw genoemd, op google is hier veel over te vinden. Zelf heb ik deze vogel in Israël gezien en gehoord, daar is die veel voorkomend......
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (5)
mocht hij ontsnapt zijn wat ik geloof gezien de reaktie van elegast,is het misschien een idee om eventueel Politie, Dierenambulance en Amivedi te bellen?
Wellicht is iemand op zoek en mist haar/hem erg.
Prachtige vogel.
Dat is een ‘common mynah’ een heel algemene aziatische soort die oa ook door de mens naar Hawaii is gebracht. Hij moet ergens ontsnapt zijn. Slimme vogels. In het Nederlands heeft hij diverse namen, oa. zoals BertHoekzema al schreef: treur‘maina’ of Indische maina enz. Je ziet duidelijk dat ‘maina’ afgeleid is van, klinkt als, het engelse ‘mynah’. Een nauw verwante soort is de bekende ‘beo’ een vogel die goed kan leren praten. Die soort heet ‘beo’ of ook ‘grote beo’ in het NL en in het engels ‘hill mynah’
Het lijkt een variant van de Minerbird (Manorina).
Welke weet ik niet, er zijn er nogal veel van.
Bijzonder om die op je balkon te hebben. Leuk!
Deze vogel is een Treurmaina, ook wel Indische Spreeuw genoemd, op google is hier veel over te vinden. Zelf heb ik deze vogel in Israël gezien en gehoord, daar is die veel voorkomend......
Zie de andere reactie.
Groeten, Wil